Bruk av spillteknologi for ernæringsoppfølging
På fagdagen 2. desember for Ernæring og tannhelse ble ernæringsspillet Kamferhjemmet lansert. Dette er et prosjekt USHT Vestfold har jobbet med de siste to årene. Henriette Ruud er prosjektleder og har samarbeidet med leverandør Kapoow om utvikling av spillet. Høgskolen i Innlandet har gjennomført et forskningsprosjekt som undersøkte hvilke effekter et slik spill kan påvirke rutiner i ernæringsoppfølgingen.
På fagdagen fikk deltakerne prøvd ut spillet og det kom flere tilbakemeldinger på at dette var en gøy måte å lære på.
Spillet tar utgangspunkt i ernæringskartleggingsverktøyet MUST og skal gjøre spilleren istand til å gjennomføre MUST screening og iverksette nødvendige og relevante ernæringstiltak. Spillet er nå tilgjengelig webbasert, men vil også komme som en applikasjon tilgjengelig på nettbrett og mobil i løpet av våren.
Du kan prøve spillet her
Promoteringsfilm
|